Hva kan styresmaktene gjøre for å løse fastlegekrisen?

Temamøtemøte om fastlegekrisen.

22. aug, kl. 18:30 — 21:00, Egget, Studentsenteret

Over 160 000 nordmenn mangler fastlege og antallet er økende. Selv om dette har vært en varslet og eskalerende krise over mange år mangler det fremdeles treffende tiltak for å løse krisen.

Fastlegen er en helt avgjørende bærebjelke i vårt helsesystem slik vi kjenner det og viktig for å fremme god og lang helse.I løpet av møtet vil vi fokusere på hva lokale og nasjonale styresmakter kan gjøre hver for seg og i fellesskap for å løse fastlegekrisen og hvilke krav og forventninger legene har til politikeren. Med oss til å drøfte dette har vi:- Byråd for arbeid, bolig og sosial, Ruth Grung (AP).- Statssekretær fra helse- og omsorgsdepartementet Ole Henrik Krat Bjørkholt (Ap).

- Elisabeth Stura fra Allmennlegeforeningen og Morten Yung Isaksen fra Yngre Legers Forening.Peter Christersson, hovedtillitsvalgt og sentralstyremedlem i Legeforeningen, vil ha en kort presentasjon om fastlegekrisen og delta i panelsamtalen.

STED: Temamøtet vil foregå i auditorium «Egget» på Studentsenteret i Bergen Sentrum fra kl. 18:30 til 21:00.

DIGITALT: Møtet vil også være tilgjengelig digitalt og fordrer at man har laget en Zoom konto.

LENKE: https://uib.zoom.us/j/63899471850...

Passord: hj1vDnurArrangementet avholdes i samarbeid med Hordaland Legeforening. See less